Als farmaceutisch bedrijf beheren wij dagelijks de levering en de voorraad van onze geneesmiddelen. Het kan echter voorkomen dat sommige van onze producten tijdelijk niet beschikbaar zijn.
Een geneesmiddel kan om verschillende redenen niet beschikbaar zijn zoals :
Een stopzetting van de commercialisering
Een distributieprobleem
Een onbeschikbaarheid of een voorraadtekort
Een onbeschikbaarheid kan te wijten zijn aan verschillende factoren zoals een productie- of kwaliteitsprobleem, onbeschikbaarheid van grondstoffen, een logistiek probleem of een geval van overmacht.
Het is belangrijk te begrijpen dat een gemelde onbeschikbaarheid betrekking heeft op een geneesmiddel dat enkel niet beschikbaar is in een bepaalde dosering, in een bepaalde galenische vorm en in een bepaald soort verpakking. Het gaat niet noodzakelijkerwijs over alle vormen van het geneesmiddel dat niet beschikbaar is.
Indien een product niet beschikbaar is, brengen wij het Federaal Agentschap voor geneesmiddelen en gezondheidsproducten (fagg) op de hoogte. Het fagg werkt vervolgens het platform bij. Op deze site kunt u terecht om de beschikbaarheid van een geneesmiddel te controleren. U vindt er ook informatie over de reden van de onbeschikbaarheid, de verwachte datum van beschikbaarheid en de alternatieven.
Heeft u een vraag over een geneesmiddel van Pfizer?
Bereik ons op het nummer + 32 (0)2 554 62 11
Gezondheidsprofessional ? Consulteer Pfizer medical information.